Nieuw op school

Wordt uw kind binnenkort 4 jaar? Of staat u op het punt te verhuizen naar Wierden? Wilt u weten of De Kluinveenschool past bij uw zoon of dochter? U en uw kind zijn van harte welkom om een kijkje te komen nemen op onze school! We laten u graag zien wie we zijn en hoe we werken.

Oriënteren
Als u wilt komen kijken, kunt u een afspraak maken (contactgegevens staan onderaan deze pagina). Tijdens deze eerste kennismaking laten we de school zien en geven we u nuttige informatie.

Naar school
Zes weken voordat uw kind 4 jaar wordt, neemt de leerkracht van groep 1 contact met u op om een afspraak te maken voor een bezoekje thuis. U kunt dan ook met de leerkracht afspreken wanneer uw kind mag komen wennen op school. We spreken met u af hoe vaak en op welke dagdelen uw kind mag komen wennen. Voor het ene kind is het fijn om wat vaker te komen, het andere kind heeft aan 1 of 2 keer kijken wel genoeg.
Een week voordat uw kind vier jaar wordt, krijgt hij/zij een kaartje met een uitnodiging om echt op school te komen op de eerste dag na de verjaardag.

De juffen van groep 1 leggen uit wat er gebeurt na de aanmelding

Van een andere basisschool
Het komt ook wel voor dat kinderen bij ons op school komen vanaf een andere basisschool. Dan is er altijd eerst een gesprek met de directeur en een kennismaking met de leerkracht. We spreken dan meestal in goed overleg één of twee wenmomenten af, zodat het kind al een beetje weet wat hij of zij kan verwachten en de weg weet.

Wilt u na het bekijken van onze website nog meer informatie, neemt u dan contact met ons op via de mail (info@kluinveenschool.nl) of belt u voor een afspraak met onze directeur Evelien Krabbe, 0546-575704.