Handige informatie

Groep 5 t/m 808:30 – 14:3008:30 – 14:3008:30 – 12:1508:30 – 14:3008:30 – 14:30

De ochtendpauze is 15 minuten
De middagpauze is 30 minuten

* De kinderen van de instroomgroep gaan (in overleg met de leerkracht) alleen de ochtenden naar school.

Goede doelen
Op maandagmorgen mogen alle kinderen een bijdrage meenemen voor het goede doel waar we voor sparen. Via de nieuwsbrief geven we hierover informatie en de kinderen horen op school waar zij voor sparen.

Gym
De kinderen van groep 1 en 2 gymmen op woensdagmorgen in het speellokaal; zij mogen gymschoenen (liefst zonder veters) meenemen naar school. Deze bewaren we in het speellokaal
Groep 3/4 gymt op maandagmiddag in het speellokaal en op donderdagmiddag in de gymzaal aan de Wilhelminastraat.
Groep 5/6 gymt op maandagmiddag (sporthal ’n Dikken) en donderdagmiddag (gymzaal Wilhelminastraat). De kinderen gaan op de fiets naar gym.
Groep 7/8 gymt op maandagmiddag en vrijdagmorgen (beiden bij sporthal ’n Dikken). Ze gaan op de fiets naar gym.
Voor alle groepen geldt dat de kinderen zelf gymkleding en sportschoenen moeten meenemen voor de gym.

Gym in de sportzaal

Maandafsluiting
Eén keer per week is er een maandafsluiting voor alle kinderen van de school. Eén van de groepen presenteert de maandafsluiting die in het teken staat van wat de kinderen van de afgelopen maand hebben geleerd en wat ze willen delen. Ook is er aandacht voor het persoonlijk ontwikkeldoel. De ouders van deze groep mogen aanwezig zijn bij de maandafsluiting.

Christelijke vieringen
De kerstviering is ieder jaar anders van opzet, maar wordt over het algemeen ’s avonds gevierd. We doen dat afwisselend in de klas, in de kerk of rondom de school. Dit jaar hopen we de kerstviering in de klas te houden.

Kerstviering op school

De paasviering is op de donderdag voor Pasen. Alle kinderen lunchen dan gezamenlijk op school en zijn om 13.30 uur vrij. In de ochtend is er een viering in de klas of gezamenlijk in de hal van de school.

Met biddag en dankdag is er voor de onderbouw altijd een viering op school. De bovenbouw gaat ook soms naar de kerk voor een kerkdienst. Daarbij zijn de ouders ook van harte welkom.

Schoolactiviteiten
Op de eerste en laatste schooldag van het jaar nodigen we alle ouders uit om het jaar gezamenlijk te openen of af te sluiten. Het is een kort moment van vooruitkijken of terugblikken, samen zingen, bidden en elkaar ontmoeten en groeten.

We vieren het Sinterklaasfeest dit jaar op 5 december. Samen met de kinderen verwelkomen we Sinterklaas op school. Vervolgens gaan alle kinderen naar de eigen groep waar zij het Sinterklaasfeest vieren. De kinderen van de onderbouw gaan een half uurtje bij Sinterklaas op bezoek in het speellokaal.

Elk jaar zijn we extra sportief tijdens de Koningsspelen. We starten gezamenlijk met een ontbijt, waarna we de koningsspelen openen. Groep 1 t/m 4 heeft dan de activiteiten rondom en in de school. De kinderen zijn om 12 uur vrij. Hierbij vragen we vaak hulp van ouders.
Groep 5 t/m 8 gaan naar sportpark Het Lageveld voor sportactiviteiten. Zij zijn meestal rond 14.30 uur vrij.

Als school doen we mee aan verschillende sporttoernooien:
– Schoolkorfbal voor groep 5 en 6
– Schoolvoetbal voor groep 2 en groep 7 en 8.
– FBK Atletiekgames voor groep 7/8

Elk jaar organiseert de Ouderraad de schoolfeestdag. We vieren dan de verjaardag van de school met sport, spel, workshops of andere activiteiten. Kinderen krijgen tussen de middag eten en drinken van de ouderraad. Dit jaar is de schoolfeestdag op vrijdag 14 juni. Daarnaast zorgt de ouderraad jaarlijks voor een gezellige activiteit voor zowel ouders als kinderen.

De schoolfeestdag van 2022

Elke groep heeft ieder jaar een voorstelling en een workshop in het kader van de culturele ontwikkeling. Per jaar staat er een bepaalde kunstvorm centraal zoals dans, drama, muziek of creatief. Dit jaar besteden we extra aandacht aan dans.